فیزیک مفهومی

فیزیک با طعم لذت

فیزیک مفهومی

فیزیک با طعم لذت

دنبال چی می‌گردی؟‌

دانلود کتاب نسبیت به زبان فارسی

پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۲:۱۱ ب.ظ

فیزیک نظریه‌ی نسبیت برای هیچ کس جز عده‌ی اندکی از کارشناسان چندان معلوم نیست. البته، این نظریه از دسته‌ی نظریه‌های دشوار است و نباید انتظار داشت افراد غیر متخصص در زمینه‌ی فیزیک به آسانی بتوانند از ریاضیات به نسبت پیچیده‌ی آن استفاده کنند.

با این همه، نویسندگان این کتاب توانسته‌اند مباحث و ایده‌های اصلی نظریه‌ی نسبیت را به زبان ساده و همه فهم ارایه دهند. نویسندگان این کتاب دکتر لاندائو عضو آکادمی اتحاد شوروی سابق و دکتر رومر استاد فیزیک می‌باشند. دکتر لاندائو پژوهش‌های متعددی  در مباحث گوناگون فیزیک نظری به عمل آورده و به دریافت جوایز نوبل و لنین در رشته‌ی علوم و جایزه‌ی دولتی در رشته‌ی فیزیک مفتخر گردیده است. دکتر رومر به پژوهش در زمینه‌ی فیزیک تشعشی و پرتوهای کیهانی معروف است.

نظرها  (۱)

۲۹ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۱۸ امیر عصارزاده

با سلام

این کتاب (نظریه نسبیت چیست؟) بسیار مفید و جالب است. طوری که مقدمات یک مفهوم پیچیده فیزیکی را با استفاده از جملات ساده روشن میکند. تنها چیزی که هست، یکی از صفحات این کتاب یعنی صفحه 23 در این نسخه PDF موجود نیست و به جای آن، صفحه 21 دوباره قرار گرفته است.

پاسخ:
سلام.
حق با شماست. به نکته‌ی دقیقی اشاره کردید. اگر توانستم صفحه‌ی حذف شده را جایی پیدا کنم، تو سایت قرار خواهم داد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی