فیزیک مفهومی

فیزیک با طعم لذت

فیزیک مفهومی

فیزیک با طعم لذت

دنبال چی می‌گردی؟‌

دانلود کتاب تابش الکترومغناطیسی به زبان فارسی

چهارشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۵۵ ب.ظ

تابش‌های الکترومغناطیسی ترکیب واحدی از موضوع‌های جالب را در بر می‌گیرد. برجسته‌ترین این‌ها وسعت گسترده‌ی بسامدها در طیف الکترومغناطیسی است، از امواج رادیویی با بسامد کم‌تر از ده کیلو هرتز که در ارتباط‌های رادیویی مورد استفاده‌اند، تا پرتوهای گاما با بسامد بیش‌تر از ده به توان بیست و چهار هرتز که به‌صورت بخشی از پرتوهای کیهانی مشاهده می‌شود. همراه با این گستره، از تنوع زیاد فنونی باید نام برد که در تولید و آشکارسازی تابش‌های الکترومغناطیسی به‌کار می‌روند.

کتاب با بررسی مختصری از مقاطع تاریخی برجسته‌تر آغاز می‌شود. فصل دو یادآوری مختصری از معادله‌های ماکسول است. در فصل سه بازهم روش‌های کلاسیکی دنبال می‌شود تا نشان داده شود که چگونه تابش الکترومغناطیسی توسط شکل‌های مختلف بار شتاب‌دار تولید می‌شود. موضوع فصل چهار طبیعت کوانتومی نور است. در فصل پنجم به بررسی همدوسی نور از دیدگاه‌های کلاسیکی و کوانتومی پرداخنه شده است. فصل‌های شش و هفت به موضوع لیزر اختصاص داده شده است. ساز و کار فیزیکی پراکندگی و جذب نور موضوع فصل هشت است. سرانجام در فصل نه، وسایل مختلف آشکارسازی و اندازه‌گیری تابش‌های الکترومغناطیسی معرفی می‌شود.

این کتاب بر مبنای یک دوره‌ی درسی با همین عنوان تالیف و توسط نویسنده در دانشگاه منچستر ارایه شده است.

 
موافق‌ها ۰ مخالف‌ها ۰ ۹۳/۱۲/۲۷
سیامک محمودی

نظرها  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی