فیزیک مفهومی

فیزیک با طعم لذت

فیزیک مفهومی

فیزیک با طعم لذت

دنبال چی می‌گردی؟‌

مجموعه پوسترهای نانو فن‌آوری (1)

شنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۶:۵۱ ب.ظ

          چرا به نانو اهمیت می‌دهیم؟

علم نانو مطالعه‌ی اصول اولیه‌ی مولکول‌ها و ساختارهایی با ابعاد 1 تا 100 نانومتر است. اما چه چیزی در مقیاس نانو‌متری وجود دارد که یک فن‌آوری بر پایه‌ی آن بنا شده است؟ در واقع نانو تکنولوژی فهم و به کارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستم‌هایی در این ابعاد است که اثرهای فیزیکی جدیدی که به طور عمده ناشی از غلبه‌ی خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک است- از خود نشان می‌دهند.

فناوری نانو موج چهارم انقلاب صنعتی، پدیده‌ای عظیم است که در تمامی گرایش‌های علمی راه یافته و از فن‌آوری‌های نوینی است که با سرعت هرچه تمام‌تر در حال توسعه می‌باشد. از ابتدای دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی گستره‌ی طراحی و ساخت ساختمان‌ها هر روزه شاهد نوآوری‌های جدیدی در زمینه‌ی مصالح کارآراتر و پر‌بازده تر، مقاومت، شکل پذیری، دوام و توانایی بیش‌تر نسبت به مصالح سنتی است.

نانو فن‌آوری یک دانش به شدت میان‌رشته‌ای است و به رشته‌هایی چون مهندسی مواد، پزشکی، داروسازی و طراحی دارو، دام‌پزشکی، زیست‌شناسی، فیزیک کاربردی، ابزارهای نیم رسانا، شیمی ابر‌ مولکول (فرا مولکول) و حتی مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی نیز مربوط می‌شود.

نمایی کوچک از پوستر

شما می‌توانید پوستر بسیار زیبای "چرا به نانو اهمیت می‌دهیم؟"را که به زبان فارسی توسط بنده تهیه و تنظیم شده است، به‌صورت فایل Pdf از لینک زیر دانلود کنید.

این فایل با افتخار تقدیم شما علاقه‌مندان به دنیای شگفت‌انگیز نانو می‌گردد!
 
منتظر پوسترهای دیگر از همین مجموعه باشید.

نظرها  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی